2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. tili
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Основните термини, с които ще се сблъскате в разговора си с агенция за външна реклама, ще бъдат вероятно:
- „билборд” – общо взето всяка по-голяма рекламна конструкция може да бъде наречена така, но обикновено се имат предвид „пизи”
- „пиза” - стандартна конструкция на един крак, обикновено с размер 4Ч3 метра, най-често разположени край пътя, с две лица – по посока на движението и обратно на посоката на движението…
- „А” и „Бе” страна или лице/гръб на билборда – обикновено „А” страната е тази, която се вижда най-добре от автомобилния поток. В някои случаи обаче „Бе” страната може да е по-видима (например десен завой на пътя, „пиза” на отсрещната страна точно в завоя… стига да е обезопасен)
- “ракети” – конструкции, обикновено със стандартни размери 1.20Ч1.80 метра, разположени портретно (за разлика от пизите, които са, образно казано, по-широки отколкото високи)
- „калкани”/”стени” – въпреки наложените от повечето общини такси за реклама върху иначе частните фасади на сгради, тази реклама е все по-популярна поради много добрата видимост вследствие най-вече на огромните си размери (например 10 метра широка, 18 метра висока…)
- „LED екрани” – в много градове вече се появиха на централни места големи екрани (например 5Ч4 метра), на които се излъчва реклама (формат: телевизионен, флаш или просто презентации)
- „LCD / plasma екрани” – на много по-висока резолюция от LED екраните, но в доста по-малки размери, често са по-скоро „indoor“ реклама в магазини и/или аптеки, но са си определено вид „външна реклама“, когато са разположени в търговски центрове, зад витрини с лице към пешеходните улици, в банкови клонове, болници и др.
- „винил” – материалът, върху който обикновено се отпечатват рекламите, след това поставяни на рекламните конструкции
- „фронт-лит” и „бек-лит” винил – някои реклами са осветени отпред (например тези на стени), а други – отзад (повечето „пизи” и „ракети”). За да получите най-добри резултати, използвайте материали, съобразени с начина на осветление (фронт-лит – за осветени отпред, и съответно бек-лит – за осветени отзад реклами)
- „меш” – опънете пред вятъра плат, например риза… Получава се нещо като платно и незабавно ще усетите силата му, нали? Сега си представете съоражение с размер 10Ч15 метра, например в някой от морските ни градове или в Сливен, известен с постоянните и силни ветрове… Мешът е „винил на дупки”, който спасява вас като рекламодател, както и агенцията за външна реклама, от опасността от скъсване или падане на 150 квадратни метра винил върху случайни минувачи. По-скъп е от обикновените винили, но е задължително условие, за да правите подобна реклама…
- „автомобилно фолио” – рекламата върху маршрутки, таксите, както и върху фирмените автомобили, също се разглежда като „външна реклама”. За да предпазите боята на колите, а и за да не падне рекламата ви след първия дъжд, винаги използвайте специализирани материали!
- Евро/лева… – това не е термин от външната реклама, а е шега! Но бъдете подготвени да обсъдите цените обстойно, да се уверите дали включват монтаж на рекламата, дали ще заплащате за преместването на винила от едно рекламно съоражение на друго и т.н.
И една допълнителна идея: попитайте дали и как ще бъдат рециклирани винилите след изтичане на кампанията Ви. Ако не получите задоволителен отговор, попитайте колегите си дали биха използвали свалените платна някъде – по-добре е да покриете барачката за инструменти на вилата на някой Ваш служител, отколкото рекламата да потъне в сметището край града…
Забележка: Текстът не претендира за изчерпателност, не използва официални определения и научни термини, а е написан с цел да бъде ясен, разбираем и да подпомага посетителите на www.goldenpages.bg с информация преди да се свържат с фирмите в класификациите.
Източник: http://malakov.wordpress.com