Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2010 07:00 - Маркетингова дейност… и проучвания
Автор: malakov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1410 Коментари: 1 Гласове:
0



Въпреки, че повечето хора под „маркетинг” разбират „реклама”, а в много случаи и само „комуникации в медиите”, маркетингът е преди всичко наука за пазара, която следи неговата логика и позволява на компаниите да създадат един продукт, да го позиционират ценово, дистрибутират до точките на продажба и едва след това да „рекламират” този продукт (или услуга).


Фирмите, които са представени в класификациите „маркетингова дейност” и „маркетингови проучвания”, най-често специализират в набирането и анализа на ключови данни за пазара, конкуренцията и/или потребителите и техните ценности, нагласи и очаквания…


Маркетинговите данни са както вътрешни, така и външни за фирмата. Много компании от вписаните в класификация „маркетингова дейност” предлагат именно организация и анализ на вътрешните данни (за продажби, за клиентопоток, за обем продажби на клиент, за тенденции и други). Например анализът на данните за рекламодателите в използвания от Golden Pages софтуер Microsoft CRM ясно показва, че обущарите не купуват много реклама и няма много от тях с над 50 служители image


Като правило, фирмите в класификация „маркетингови проучвания” събират информация и правят препоръки за дейността на фирмите на база на външни данни. Техните проучвания варират от типично количествени изследвания до качествени изследвания, в които цифрите са по-скоро индикация, отколкото „точни данни”, но дават отговори на съвсем различни въпроси…


Типични количествени изследвания са:


-       ритейл одит (retail audit), или “периодично заснемане на пазарни дялове, наличности на рафтовете и в складовете на магазините, обем продажби и цени на артикулите”


-       „следене на марката” (от английски – brand tracking) – дава отговори на въпроси като: колко хора са чували за марката (подпомогната познатост – prompted brand awareness), колко хора я споменават първа сред конкурентите (спонтанна познатост – top of mind brand awareness), какво мислят за ключови нейни параметри (напр. “мисля, че Golden Pages е добро място, където фирмите да рекламират” – 56%) и др.


-       пре-тестове на реклами, последваща оценка на кампании (привличане на вниманието, въвлеченост на аудиторията, запомняемост, и още хиляди възможни параметри, в зависимост от целите и вида на кампанията)


-       анализ на аудиторията на една медия (92% от потребителите на Golden Pages online са над 18 годишни)…


Много изследователски въпроси обаче нямат количествен отговор. Качествените проучвания (дълбочинни интервюта, фокус групи и др.) се задълбочват в причините (мотивацията) за поведението на потребителите (как? и защо?), а не над тяхното измерване (какво, къде, кога, колко).


Често идеи и хипотези, възникнали при качествени изследвания, могат да бъдат измерени след това чрез количествени проучвания…


PS. Тази статия е написана с цел да обясни много кратко какви фирми са вписани в двете класификации в Golden Pages. Именно затова тя не е задълбочена и има за цел да бъде кратка и много лесно смилаема от неспециалисти. В крайна сметка, не Ви ли омръзва понякога от твърде професионални мнения с тежки думи, от които май и авторите нищо не разбират?



image image image image image image

Източник: http://malakov.wordpress.com


Тагове:   Маркетингова,


Гласувай:
0



1. анонимен - Sogetragree
20.10.2012 04:58
<a href=http://allbestedmeds.com/compra-avana-italy.html>avanafil</a> Erection of the penis with erectile dysfunction you have just bought but you. http://allbestedmeds.com/acheter-avana-france.html avanafil better sex life. of Avanafil and be used with nitrates. http://allbestedmeds.com/acheter-avana-france.html - avanafil following inactive ingredients mannitol fumaric acid hydroxypropylcellulose thats predictable every producing less low blood than ever before when.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: malakov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 35938
Постинги: 15
Коментари: 16
Гласове: 48
Архив