Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2010 07:00 - Котлър в София – какво харесах и какво не толкова
Автор: malakov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1580 Коментари: 0 Гласове:
1



Първо, ще сложа линк към снимки на слайдове – http://vladi.snimka.bg/business/filip-kotl-r-v-sofiya.425521.


Така де, не знаем дали и кога ще бъде достъпна самата презентация.


След това ще си призная, че лично аз бях леко разочарован. Котлър е велик, няма спор по това! Но се опита да изнесе нещо като „магистърска степен по маркетинг за един ден“, поради което се придържаше до известни факти, до публикувани теми в неговата нова книга, и до няколко относително новаторски техники и метрики… които обаче не са истински „нови“.


Без съмнение каза много верни неща. Появиха се из разни блогове налудничави тези, че не е говорил приложимо за българските условия, или пък (о, моля!) че е говорил за твърде сложни и напредничави неща, дето хората не ги разбрали… Напротив! Котлър по един неповторимо добър и ясен начин говореше за основите на съвременния маркетинг, за правила и принципи, които и в България са валидни, и за стратегии за борба с кризата, които са дори твърде общи и разумни.


Например, ако фирмата ви няма финансов ресурс или лесен достъп до такъв, а няма и силен маркетинг (марка), по-добре продайте тук и сега и вземете КЕШ незабавно. Откажете се от други борби! Не звучи твърде advanced, дори ако не ви харесва какво пише на слайда!


Защо съм разочарован тогава? Аз съм си въвел една лична система за водене на бележки, според която освен записването на знания имам на листа и едни „допълнителни отметки“ – нещо като „to do“ („да направя“)… От „големите семинари“, на които съм бил през последните две години, само на два нямам нито едно „to do“ – сега на Котлър… и две години по-рано пак при Котлър…


Преди две години си беше заради ниското ниво. Зала претъпкана, аудиторията 2/3 студенти, Котлър препускащ през теми от отношенията между търговците и маркетолозите (неразбран от тези 2/3) до основи на латералното мислене (тогава си промотираше друга книга) и изцепки за Web 3.0, когато някой не беше му доразказал, че в България почти няма понятие „общество“, камо ли пък „интеракциите със социума да са най-важното в съзнанието на потребителите при избора им на продукт или услуга“!


Сега обаче нивото беше много добро. Аз ли си записвах грешно в такъв случай или съм твърде напреднал за лекциите му? Или пък работя в сфера, в която няма как да приложа незабавно някоя идея?


Мисля, че по малко от трите image


Ще дам няколко примера за верността на всяка от възможните причини. Отзад-напред!


1. Сфера на работа… Ето статията за мнението на Котлър, че Интернет е това, което носи развитието на бизнеса… Така де, нали не очаквате това да е ново и свръхважно като новина за мен? Ако не бях 100% убеден в това, щях да приема някое от другите си предложения за работа, а нямаше да съм в Инвестор.БГ image


2. Напреднал ли? image Котлър задели няколко слайда на тема „value based marketing“. Само дето и в България има десетки, ако не и стотици маркетолози, които работят по установени фирмени модели на „позициониране въз основа на ценностната система на потребителя“. Всички те са забелязали, че Котлър по-скоро имаше предвид интегриране на основнaтa ценност на марката в цялостната дейност на фирмата или по-скоро това, което бих нарекъл „интегриран маркетинг“… Другите модели, които съм виждал, са далеч по-ценни и позволяват не да „приложиш“ избрано позициониране, а да избереш правилно позициониране. Така де, освен че снимах бързо и „хванах“ слайдове, които Котлър практически прескочи, те не ме и „грабнаха“, защото бяха  “too generic for me“…


Между другото, net promoter score беше наистина „добро споменаване“. Щеше да е и ново, ако SEERC тук в София не правеха дори безплатен курс по темата


3. Не съм записвал правилно! Това също е вярно! Де факто някои мои решения още на следващия работен ден бяха повлияни от семинара. (По-скоро забърза някои мои дейности целящи дадени отдели да получат дадени функции, например маркетингът да е по-близо до „основата“ на новите продукти и функции по сайтовете ни.)


Така де… един много добре организиран, поднесен от прекрасен оратор и на ниво семинар! Аз може би съм се надявал на повече image


ПП. На SEO конференцията, когато темата бе доста нова за мен лично, имах 8 страници със ситни бележки, тридесетина „to-do“ и писмен мейл с 9 точки „to do asap“ след семинара… Но за това – в друг пост. Само ще спомена, че Огнян помогна много да поправим несвършването на 3-4 от тези 9 точки.



image image image image image image

Източник: http://malakov.wordpress.com


Тагове:   Какво,   не,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: malakov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 35939
Постинги: 15
Коментари: 16
Гласове: 48
Архив